Aleris

“Mails forsvinder sporløst i vores indkøbs-system”.

Det er ikke just den besked, man har lyst til at høre fra et hospital. Her skal alt helst klappe i takt
og ethvert tandhjul køre korrekt. Ellers kan det få store konsekvenser. Ikke bare for hospitalets
drift. Men for patienternes sikkerhed.

Privathospitalet Aleris Hamlets gamle indkøbssystem havde nogle sorte huller. Sorte huller som
slugte mails, der ellers skulle være sendt til hospitalets leverandører. Leverandører af alt fra
medicin til udstyr. Systemet var også langsomt og havde det med at gå ned uden varsel.
”Katastrofe!” Hvis du spørger os. Så noget måtte gøres. Faktisk måtte vi starte helt forfra, for at
være sikre på, at der ikke var sorte huller der overlevede i systemet. Så nu har Aleris et helt nyt
indkøbs-system. Det allersmarteste ved det er, at det kan spore mails. Så nu kan alle indkøbere se,
om deres mail er kommet rigtigt frem. Afgørende for effektiviteten. Drift. Og Sikkerhed.
Da vi lavede aftalen med Aleris, bad de også om en support-aftale for systemet. Det fik de
selvfølgelig. Men vi må være ærlige og sige, at de faktisk ikke bruger den. Men så ved vi, at alt
kører – og systemet fungerer som det skal. For hvorfor skulle men skrive til supporten, hvis der
ikke er nogen problemer?
Indkøbs-systemet ligger i et skjult side, så vi kan ikke vise det frem. Men derfor er vi stadig stolte
af, at have gjort en lille indsats for, at et hospital igen kan fokusere på det, det handler om: At
hjælpe mennesker.

Hvis du har brug for et sæt opmærksomt lyttende ører til dit hjemmeside-projekt, så kontakt os
her

Udførte opgaver

  • Drift, sikkerhed og teknik
  • Opsætning af sikkerhed
  • Rådgivning og sparring ifht. tekniske muligheder
  • Integration mellem systemer

Design af

Del denne case