Sofies site skulle have animationer

Vi kendte allerede designer Sofie Engell gennem vores samarbejde om Kvindehjemmets hjemmeside. Hun designede. Vi byggede. Vi havde alle været meget glade for det frugtbare samarbejde.

Nu skulle Sofie bruge et nyt site til smukt og stilfuldt at vise hendes designs frem. Sofie var dog lidt skeptisk overfor, om Wordpress nu kunne de ting, hun drømte om. Hun ville bl.a. gerne have en animation, der automatisk viste hendes arbejde som en billedarkade. Sofie var kørt sur i systemet på hendes gamle site. Hun syntes systemet var bøvlet, så hun havde brug for noget, der var nemt. Sofie havde selvfølgelig selv tegnet det design, hendes nye site skulle have. Som designer går hun op i, at den endelige hjemmeside har et lige så stramt design som det, hun har tegnet. Dette var endnu en grund til, at vi med sindsro kunne anbefale hende at bruge Wordpress.

Wordpress kan sagtens levere animationer og stramme designs. Med det overflødighedshorn af hjælpe-programmer – også kaldet ’plug-ins’ – der findes til Wordpress, er der nemlig ikke den løsning og det design, Wordpress ikke kan levere. Vi har i hvert fald ikke set det endnu. Og så er Wordpress ekstremt nemt at arbejde i.

Se hvordan Sofies designdrøm af et website blev til virkelighed her: https://itsallabout.dk/

 

Kundemagneterne udvikler det nye koncept ’Emotionelle Kundetyper’

Hvilke emotionelle præferencer og motiver har dine kunder? Det ved Sanne og Jannie alt om. De hjælper virksomheder med at få tegnet landkortet over deres kunder, så deres markedsføring og kommunikation kan ramme plet.

Sanne og Jannie driver allerede sitet Kundemagneterne. Vi kender dem ret godt – vi har nemlig lavet dette site til dem. Som de driftige og kreative mennesker Sanne og Janne er, har de nu udviklet et helt nyt koncept. Det hedder ’Emotionelle Kundetyper’.

Konceptet taler til en anden målgruppe end Kundemagneterne, og derfor skulle det have sit eget website. Hvor Kundemagneterne er til  coaches og foredragsholdere er Emotionelle Kundetyper til virksomheder.  Vores arbejde med Janne og Sanne er nemt, fordi de selv er eksperter i kunder og formidling. De ved i den grad, hvordan de tager deres egen medicin. Vi har stået for alt det tekniske i at bygge et website præcis efter deres ønsker.  Vi står selvfølgelig også for supporten af de to sites og af deres onlinekurser. Det gør vi i øvrigt for rigtig mange. Det betyder, at deres deltagere på onlinekurserne kan skrive direkte til os, hvis de oplever problemer. Så hjælper vi dem hurtigt videre.

Find ud af hvad det er Sanne og Janne kan med kunder her: https://www.emotionellekundetyper.dk/

.

Human Capital Group Danmark ville skille sig ud fra deres modersite

Human Capital Group er et konsulentbureau. De hjælper virksomheder med at finde deres næste CEO. De hjælper også virksomheder med at ansætte de rigtige til bestyrelsen – og bestyrelser til at blive mere effektive.  Human Capital Group er en global virksomhed, og det danske kontor er ét blandt 50. I Danmark har konsulenterne specialiseret sig i den nordiske region. Som en del af en global virksomhed hører de selvfølgelig ind under det globale site. Men det danske kontor ønskede at skærpe den visuelle profil på det danske site, så det talte bedre til det nordiske marked. De ønskede et site, der havde mere nordisk personlighed end hvad det globale site havde.

De gav os deres designmanual, til deres trykte materialer. Ud fra den skabte vi designet til deres nye website. De billeder, der skulle vises på sitet var særligt vigtige for dem. Et billede siger – som bekendt – mere end 1000 ord. Billederne skulle ikke stikke for meget af i forhold til det globale site. Men det skulle også tale direkte til det nordiske business segment. Vi skulle derfor ramme det helt rigtige udtryk med sitets billeder. Vi satte os sammen med Human Capital Group og talte kriterierne for billederne igennem. Hvad skulle de udtrykke? Hvilke situationer skulle de vise? Hvilken stemning skulle de give? Og så gik vi ellers i gang med en grundig søgning. Se hvordan vi gav Human Capital Group deres nordiske design, her: https://www.hcg.dk

Ry boligbyg Aps igangsatte en rebranding med nyt wesite

Ry Boligbyg designer og bygger moderne huse til Hr. og Fru Jensen. Det er de ikke ene om. Men det, der skiller Ry ud, er at de forstår vigtigheden af at bruge nettet som en vigtig salgs-og inspirationskilde for deres fremtidige kunder.

Hos Ry Boligbyg har de bygget huse i mange år. Nu var tiden inde til at få et nyt website, der samtidig kunne støtte en rebranding af virksomheden. Et billede siger mere end 1000 ord. Derfor var målet et enkelt og stilfuldt site, der viser de huse, de bygger. Det var nemt, fordi Ry Boligbyg har været gode til at få taget rigtig gode billeder af deres huse. Vi valgte dem ud, der sammen med arkitekt-tegninger af husene, giver en klar oplevelse af et fremtidigt hjem.

Da vi udarbejdede designet for det nye site, var det vigtigt, at der var genkendelighed fra det gamle brand og til det nye. Samtidig skulle det være tydeligt, at Ry nu var et andet sted.

Nu hvor sitet er oppe og køre, står vi for drift og support, så Ry blot behøver at sende os billeder og tekster om deres nye huse. De værdsætter den tryghed, det giver dem, at de altid kan skrive til os, hvis der er noget der ikke spiller. Så sætter vi det op, så det passer i designet og giver brugeren en god oplevelse. Prøv den her: www.ryboligbyg.dk

Pernilles Univers er blevet digitalt

Hvem kender ikke Pernille Aalund? Tidligere innovationsdirektør hos Aller. Redaktør på Magasinet Q og talkshow-vært. Vi forbinder hende med en passion for at hjælpe kvinder med at leve et sundt og lykkeligt liv.

Igennem hendes karriere har hun samlet et overflødighedshorn af viden, erfaring og indsigter. Det har hun længe delt ud af i hendes bøger og fysiske foredrag. Nu findes det overflødighedshorn også som et digitalt univers. Det har vi skabt i samarbejde med Pernille.

På sitet møder du Pernilles ånd gennem billeder, artikler og videoer. Du bliver medlem og får løbende få nyt indhold. Indholdet er pakket som færdige forløb, du bliver guidet igennem. Sådan et univers kræver en skridsikker platform, der kan hoste og guide medlemmer, så de altid har adgang til det indhold, de søger.

Derfor er det at drive en online platform ét stort misk-mask af forskellige løsninger og programmer, der skal tale sammen og holdes styr på. Her er alt fra mails til medlemmerne, hosting af videoer, måling af interaktion og opsætning af betalingsmoduler. Vi har lavet et overblik til Pernille og sørger nu, efter lanceringen af sitet, for drift og support af universet. Det giver Pernille plads til at fordybe sig i hendes udviklingen af inspirerende indhold til hendes medlemmer. Det synes vi, hun gør ret godt.

Se selv her: https://pernilleaalund.com/

Podcasten ’Karrierekvinder’ blev boostet med en hjemmeside

Antropologen Naja og kommunikationsrådgiveren Rikke faldt over bogen ’karrierekvinder’. Den giver råd om, hvordan kvinder skal opføre sig, klæde sig og agere overfor mænd, når de vil gøre karriere. Naja og Rikke blev provokeret. Podcasten ’Karrierekvinder’ var født.

Naja og Rikke gik i gang med at interviewe både bogens forfatter og andre, som havde en interessant holdning til emnerne ’kvinder, køn og karriere’. Et af de mange guldkorn de mødte, var at kvinder skulle blive bedre til at bede om hjælp. Fluks tog Rikke og Naja medicinen og bad deres netværk om hjælp til podcasten. Yan sprang til og tilbød at lave hjemmesiden til karrierekvinder med ordene:

”Vi har brug for at have en samtale om diversitet i vores samfund. På et oplyst grundlag. Podcasten ’Karrierekvinder’ ønsker ikke at polarisere men har en undersøgende tilgang. Samtidig deler Rikke og Naja hudløst ærligt deres egne fordomme og tanker. Det har jeg respekt for. Vi har stadig et patriarkalsk samfund, og det er efter min mening idioti ikke at gøre brug af hele talentmassen. Vi skal skabe et sundere samarbejds-og arbejdsmiljø i vores organisationer. Diversitet er, efter min mening, en del af det.

Jeg kan ikke redde en regnskov, men jeg kan bidrage med nogle af mine timer pro-bono. Det gør jeg, når kalenderen tillader det, og projektet fanger mig.”

Podcasten har over 10.000 lyttere, og der kommer 50 nye hver dag.

Mød Karrierekvinderne her