Turné Teater

Fra excel-ark til skræddersyet IT-system

Forestil dig at alle dine månedlige bankoverførsler og køb med kreditkort ikke forløb automatisk, men skulle tastes manuelt ind af dig. Bevares, du har selvfølgelig et excel-ark til at holde styr på det hele. Men tænk nu, hvis du kommer til at slette et tal, får byttet rundt på to linjer, eller ved en fejl får et ekstra nul på? Ganske rigtigt. Det ville være bøvlet. Nu skal du i gang med at ringe rundt, og få rettet fejlene. Du kan nok også forestille dig, hvor lang tid den slags til tage?

Sådan var det før i tiden for TurneTeater. Deres hjemmeside er samlingssted for eksperimentel-teater i Danmark. Det betyder, at alle de små scener i Danmark, som gerne vil lave noget vildt og vovet – men er usikre på, om de kan få et publikum – ja de lægger blot en trailer på turneteater.dk. På siden stemmer medlemsscenerne så om, hvilke forestillinger de gerne vil se. De forestillinger, der får flest stemmer, bliver en realitet. Men ikke bare det. Teatret får via Turneteater støtte fra Slots- og Kulturstyrelsen, så scenerne ikke skal lide underskud, men kan gå i 0,-. Alt det blev før administreret i et imponerende excel-ark. Sådan er det ikke mere. Nu har Turneteater nemlig en hjemmeside med et inkorporeret it-system, der holder styr på det hele. Hvor mange penge, hvilken scenen skal have. Hvilken bankkonto de skal ind på. Osv. Og så hjælper systemet dig med at undgå fejl, ved at vide, hvordan de forskellige tal hænger sammen, så du ikke får smidt et nul for meget på. Noget der før tog et væld af arbejdsdage, er nu reduceret til få arbejdstimer.

Turneteater er i øvrigt en af vores allerførste kunder, som vi har været så heldige at beholde. Sådan er det faktisk med flere af vores kunder. De kommer tilbage, når de har brug for noget nyt. Vi får ofte en udviddet rolle igennem årene. Vi bliver ikke blot bedt om at lave ny eller opgradere hjemmesiden. Vi bliver hevet ind helt tidligt i processen som rådgiver og sparringspartner. Vi er nemlig ikke bange for at sige vores ærlige mening, hvis vi mener den løsning, de foreslår, vil blive for dyr, i forhold til den værdi, den vil give. I de samtaler kan det godt være, vi mener, at en mindre løsning – eller en helt anden løsning – til en femtedel af prisen, er det bedste for deres forretning. Og det siger vi ærligt. For hvordan skulle vi ellers være en ordentlig rådgiver? Vi vil hellere have, at de bruger midlerne på at vækste deres forretning end på at kaste en masse penge efter noget, der ikke vil tilføre den store værdi. Det er det der gør vores arbejde meningsfuldt ☺
Du kan i øvrigt besøge Turneteaters fantastiske forestillinger her: Turneteater.dk

Udførte opgaver

  • Drift, sikkerhed og teknik
  • Flytning til ny hosting udbyder
  • Hastighedsoptimering
  • Hosting, drift og sikkerhed
  • Rådgivning og sparring ifht. tekniske muligheder

Design af

Del denne case